Själens längtan....

Jag skulle vilja säga att det är själens längtan som styr. Om Jag hade vetat vad som skulle hända när jag började min terapeututbildning så undrar jag, om jag hade satt mina planer i verket. Kalla det ...det undermedvetna ...som vill ta hand om allt skräp som ligger och pyr ...Kalla det för vad man vill....Jag tycker om att kalla det Själens längtan att bli hel. Längtan att bli full av liv...kärlek...energi...INSIKT...

Det är en oerhörd process som sätter igång och tro mej....det finns inga genvägar. Men så helt underbart när man känner att det börjar falla på plats bit för bit....

Jag fick frågan en gång om vilken väg jag ville följa...Själens längtan eller Trygghetens väg....Trygghetens väg är då vi vet vad som ska hända...Knappt några nyheter eller överraskningar...Själens längtan är den väg där våra behov finns....det enda riktiga sanna vägen mot helande och läkning...

Det fanns ingen tvekan i mitt val. Det blev en slingrig krokig väg mot Själens längtan..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0