Drömtydning.....

Jag håller på och läser  drömterapi just nu.. Som ett brev på posten så har jag blivit så mycket medveten om mina egna nattliga drömmar Detta är ingen tillfällighet utan något man faktiskt kan bestämma sej för att göra...

I natt så drömde jag t ex att någon knackade på fönsterrutan...jag somnade i soffan framför TV:n...i o f s så tror jag att detta var något annat. Jag har ju min övertygelse om Andra Sidan och de är ju som flitigast med sina påhälsningar mitt i natten. Vi e ju också som mest mottagliga av andevärlden då vi är på väg att somna och då vi är på väg att vakna... Jag kände väldigt tydligt att jag inte var ensam då jag vaknade till och jag kände att någon stog och tittade på mej genom fönsterrutan...

Men SEN drömde jag en mycket "intressant" dröm....Jag och min man skulle installera spisar i vårat radhusområde...såna där utan ugn..och en del var nya och en del gamla...Tillsammans med mej och min man så hade vi min gamla vicevärd från 80-talet då jag bodde i Västra Frölunda och en annan man som jag inte riktigt minns vem det var. Hursomhelst så stog vi där och kikade på de där spisarna vilken som var ny och vilken som var gammal och alla skulle säljas till våra grannar. Nån hade lite stekflott på sej som vi tvättade bort och spisarna såldes som nya. Själv så såg jag mycket sunkig ut...I hela mitt utseende....

Jag går tillbaka och tänker på vad som hände igår.

Jag och min man var på Ikea och handlade bl a lite hyllor och förvaringslådor. Vi betalade inte i en kassa utan scannade av våra varor själv. Det stog en personal alldeles intill oss och jag upplevde som att han kollade oss. Något som jag kände gjorde mej  helstirrig. Efteråt så kände jag att vi hade glömt att scanna en låda. (vilket i o f s visade sej vara fel Lådan fanns med snyggt och prydligt på kvittot)... Men jag kände mej skyldig och oärlig och kunde inte släppa detta förrän jag fått kollat upp detta ordentligt.

De drömbilder vi ser är oftast metaforer och har en helt annan innebörd än det vi ser. Så t ex att jag upplevde mitt yttre som sunkigt Kan t ex betyda att jag kände mej skyldig för att jag stulit den där lådan på IKEA (vilket jag inte gjort) och att det stog någon och iakttog mej när jag gjorde detta (den 4 personen i drömmen som jag inte minns vem det var). Mitt sätt att se mej själv i drömmen är alltså hur jag såg mej själv i andras ögon. Att min gamle vicevärd kan betyda att det var något som hände då eller iallafall förr och som befäste en känsla i mej som jag inte tagit hand om....

När man petat lite i sina drömmar och hittat intressanta händelser eller känslor, är det dags att börja analysera och samtala och bearbeta gamla känslor och upplevelser som kommer upp till ytan.... Mycket intressant och ibland mycket roligt=0)))) Men framför allt mycket utvecklande!!!


Kommentarer
Postat av: Gina

Det där med drömtydning är väldigt intressant. Man kan få sig en och annan tankeställare helt klart :) Och framför allt är man ju inte alltid så säker på att det "bara" var en dröm. Ha det bäst! kramar gina

2010-04-24 @ 22:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0