Din hand i min....Ditt liv är också mitt ansvar

Vi är alla syskon. Vi ska alla hjälpa varandra. Vi ska ta vara på våra liv och vi har givetvis det yttersta ansvaret över oss själva....Men vi får inte göra detta genom att utnyttja eller på något sätt skada en annan person. Vi är alla systrar och bröder....Det dyker upp ibland det här tankesättet och det känns så rätt....

En god vän till mej miste sitt ofödda barn idag i vecka 13. När frågeställningen kom upp, vad gör man av detta lilla lilla barn så fick de till svar att man lägger detta barn i en "Syskonbädd" alltså tillsammans med andra döda för tidigt födda barn...(jag tycker inte om benämningen "foster") de kremeras och sprids i minneslunden. En sån underbar tröst i all sorg. Och vilken underbar människa som berättade detta för min vän. Som tagit reda på detta speciellt för min vän. Detta är att ta ansvar för en medmänniska. Att göra det så bra som möjligt. Att ge någon form av tröst i en tung stund i livet....

Ju mer vi hjälper varandra ju mer får vi tillbaka... Här kan vi också se att Gör vi Gott .... ja då får vi Gott...

Kommentarer
Postat av: Linda

Du är en fantastisk människa Anneli. Jag blir alltid lika förundrad över hur du påverkar mig på ett så positivt sätt med dina ord.

Det är fint, väldigt fint.

2010-03-21 @ 17:19:26
URL: http://sannerligenbesynnerlig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0