Med motgångar mognar vi!

  

Jag och min man reste till Naxos för en välbehövlig semester.

När vi kom fram efter en nästan 4 timmars flygtur, glada och förväntansfulla så blev vi i det närmaste helt chockade av att vi inte stog med på någon transfer. (Jag skulle aldrig säga nej till detta....Eftersom jag är en riktig fegis när jag reser, Jag vill ha vägledning fram och tillbaka och hit och dit. För tänk om jag inte kommer fram om jag åker på egen hand!!!!!!! Så jag hade aldrig ens fått frågan om transfer och trodde i min enfald att detta ingick eftersom ingen sa något) Man ska veta att det är buss från Santorini flygplats till båthamnen för att sen åka båt i 3 timmar till Naxos och därifrån buss till hotellet i Naxos stad. Men som sagt vi stog inte med. Vi fick inte åka med. Basta! Reseledare slängde av oss från bussen och pekade med hela armen till taxistationen så vi fick slokörade lomma bort dit och gräva i semesterkassan redan här....Likadant var det med båtturen...och resan från hamnen i Naxos till hotellet....Surt förbannat och ledsamt var det.....Förbannat ställda var vi också. Inte alls vad vi räknat med!

Meeeen....redan samma kväll blev vi förälskade i denna ö! Härlig ortsbefolkning, underbart hotell, maten är ju outstanding och likadant det grekiska vinet. Ja ALLT var underbart! Dagen efter vid stranden var det likadant! Vi bara älskar Naxos!!!!!!!

Så vi bestämde något som är helt främmande för mej. Vi åker tillbaka nästa år och då UTAN RESEARRANGÖR!!!!! Va fasen vi fick ju ordna allt själva ändå så varför skulle vi inte kunna fixa detta helt från första början! Resebyrån hade ju ändå ingen funktion vad vi tyckte iallafall.

Till råga på allt så träffade vi en bekant till min man när vi flanerade på stan....(!!!) Som just precis anlänt till Naxos på ett sånt sätt som vi tänkt och rekommenderade detta varmt!

Så vad blir kontentan av detta......??????

Jo att om inte detta eländet hänt. För det var verkligen helt bedrövligt och vi kände oss verkligen kränkta och ledsna över reseledarnas behandling och bemötande....Ja...då hade vi aldrig ens kommit på tanken att vi ska resa helt på egen hand nästa gång... Och att resa på egen hand måste ju ändå vara det ultimata och mest spännande sättet man kan resa på!!!!!

Så med denna motgång så mognade vi!!!!  Jag och min man..... Tack resebyrån!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0