Meditation

Jag började meditera när jag var ungefär 13 år och då var det ett program på TV med Lill Lindfors som inspirerade mej! Innan hade jag lånat nån slags bok i ämnet på biblioteket. Men det var så skumt så jag la ner det direkt. Man skulle fokusera sej på nån punkt i pannan som var knepig att förstå. (Förmodligen 3 e ögat som man kallar det idag) Sen som sagt så hörde och såg jag Lill Lindfors och det passade mej perfekt! Andningen och så känna in kroppen del för del punkt för punkt......Släpp tankar.... och bara andas.... Kommer det tankar så bara låt dem finnas och släpp dom igen....och bara andas.
 
Så var det för mej! Och det ser ju faktiskt inte märkligare ut idag!! Eller hur!!!??? Säkert har jag också tagit upp en gammal arbetskamrat från skatteverket som satt och blundade en stund på rummet varje dag med ena benet över det andra...En äldre man som inte trodde på något med det andliga...men meditera det var han noga med! En mycket fokuserad och lugn och behaglig man;)
 
Själv känner jag att jag måste meditera för att jag landar i mej själv. Om jag gör uppehåll så är det mycket lätt att trilla dit i stress och tappa fokus. Jag mediterar genom att gå,,,, cykla,.,,, sitta och lyssna på musik. Betrakta ett ljus...Men också genom att blunda och ta kontakt med mitt inre och sanna jag.... Som jag kallar Andens Meditation. (av Hasse Nyander) Eller Stillhetens meditation (också av Hasse Nyander)
 
Man kan alltså göra det på många sätt! Huvudsaken är att man kan bara vara en liten stund och släppa det som snurrar i livet just nu ...Stämma möte med sej själv!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0