Ja då börjar jag väl då....

Det här är en djärv satsning ska jag säga... Det är möjligt att ni som läser det här kommer att få många goa skratt. Men det bjuder jag på...Glöm inte att kommentera detta då så jag kan få det i det som är roligt.

Jag heter alltså Anneli Blanckenfjell. Född Karlberg 1959 (så kan ni räkna ut själva hur gammal jag är) Född i Kortedala en förort till Göteborg. Jag är alltså uppvuxen under det "glada 60-talet"....Något jag förmodligen kommer att skriva lite om...Va det så glatt????? NÄÄÄÄÄÄ tror inte det... Det kom senare (^^,Min pappa var en mycket sträng och auktoritär person och hette Arne. Han var cykel och sport-handlare, som det hette på den tiden. Säkert känner många till Norra Gubberogatan vid Redbergplatsen....mitt emot Flammans biograf låg "Gubbero Cykel och Sport".. Det var min far som ägde den. När jag kom upp i tonåren och pappa visserligen för länge sen sålt sin butik så var man ändå cykelhandlarns dotter... Det va lite häftigt när man fick lite uppmärksamhet hos de stora grabbarna...Nåväl och så min lilla Moder...Maj...En duktig men fruktansvärt orolig och osäker person. Hemmafru till en början som mammorna var på den tiden...Sen började hon jobba som sömmerska och sen va det Hemtjänsten osv...osv.. Jag tror inte hon gillade det något vidare..att jobba..Hon gillade att vara hemmafru. Något som var RIKTIGT jobbigt på den tiden. Med allt städ och fönsterputs och bakande tvättande och handlande...Mangla lakan och kamma mattfransarna....VEM gör sånt idag??? Jag ska be och få säga att JAG SKULLE ÄLSKA att få göra sånt idag....Jag vill också vara hemmafru.=0)

Att jag gör det här..BLOGGAR alltså...Var först för att berätta om hur det är att vara Medial. Dvs att va en länk med andra sidan..."Att prata med döda" Jag skriver inom citationstecken eftersom jag inte anser att det finns någon DÖD...Livet tar aldrig slut. Det är bara kroppen som blir gammal och som "tappar sin funktion"...Det är då vi går vidare till en annan dimension. Vi återvänder till andra sidan... Och så håller det på!!!!!....Liv efter Liv efter Liv...Kul va????!!! Ja och det är där jag också har tänkt att skriva om hur det är att vara terapeut inom detta...Vilket är en resa i sej. En MYCKET rolig resa...Man kan säga att det bästa började egentligen när jag insåg just att livet aldrig tog slut. Så det jag inte hinner med i detta livet...Det gör jag i nästa...eller i nästa. Det jag vill med det här att visa att det är inget MÄRKVÄRDIGT med det här alls...och att t ex gå till en Healingterapeut är som att gå till en Sjukgymnast eller Massör eller liknande.... Ja det va ju kul det här!!!!! Kanske inte så himla kul skrivet...men jäkligt kul att skriva!!!! Jag kommer snart tillbaka!!! Kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0