Symboler...längs en landsväg

Jag satte mej bakom min man på hans hoj och så tog vi oss en tur....Även om man ska vara med aktivt och åka med när man åker MC, så finns det så mycket tid att sitta och titta sej runt och hitta och se symboler som säger så mycket om vårat inre och var vi är just nu...

En liten gärdsgård på en äng. Den såg ut som den var på väg att plockas bort... En gärdsgård kan symbolisera ett liv med många tunga stenar. För mej symboliserar tunga stenar, sorger, trauman, undanträngda känslor och liknande. Att gärdsgården var liten och på väg att lösas tolkar jag som att de tunga bitarna i livet är snart färdigbearbetade...

Jag såg stora fält med maskrosor....Maskros står för "Låt din kärlek slå ut i blom".Den säger också Jag öppnar upp mitt hjärta.Jag ger och tar emot kärlek Jag låter hela världen se och uppleva min kärlek. Smyg inte med kärleken. Öppna upp ditt hjärta och släpp in kärleken. Uttryck din kärlek Tillåt dig att älska fullt ut - förbehållslöst. Älska dig själv och allt vad du gör. Älska andra och allt vad de gör. Låt din kärlek synas och märkas. Låt den skapa genklang i världen."

En älgkalv stog mitt på vägen efter en kurva och stog där länge och kikade på oss. Den sprang sakta  parallellt med oss längs med vägen en bit och sen in skogen och försvann. Älgen säger "Här och nu har du allt. Min gåva till dig är att vara nöjd med livet. Här gäller det att känna dig nöjd med din plats i livet, först då befinner du dig i mitten av världen och det du önskar kommer till dig. Kliv ur känslan av missmod. Välj att vara nöjd och din situation förbättras...
"
Gräslök i en jättestor kruka vid fiket på Backamo fångade min uppmärksamhet...Gräslök på hårt bröd och kaviar är en barndomssommar-delikatess=). Gräslök står för "Låt  dina relationer vara dina lärare. Jag är som jag är. Andra är som de är - och det är bra. Jag är öppen och lyhörd. Jag är villig att lära mig något nytt. Ha inga förutfattade meningar och du kommer att lära dig något nytt."

Behöver jag säga att jag hade en härlig dag bakom ryggen på mina man.....brummandes mitt i landskapet på slingriga vägar kantad av fina symboler.....

En go kaka med choklasglasyr och cocos -"Kärleksbröd"Jag vill också berätta att jag bakade en kaka när jag kom hem och när jag läste namnet på kakan... Kärleksbröd... Ja då talar ju det sitt tydliga språk det också...=)))

Så vad vill jag säga??? Reflektera och titta på allt runt omkring. Stanna inte bara upp i era känslor och kroppar. När ni ser dessa symboler och kan tyda dess betydelse så kan enorma krafter komma igång och ni förlöser istället de där känslorna som sitter fast i ert inre... Om det är svårt att tyda själv så finns det böcker att låna eller köpa om symboler.

Böcker som jag använder mej av är

Växternas Språk av Carina Solöga Högman
Djurens Språk  också av Carina Solöga Högman

Övriga symboler är mina egna inre tolkningar... Era egna tolkningar är alltid rätt.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0