Det finns en mening med det mesta...jag vågar säga ALLT ....med mera

Just nu har jag fått tid! Tid att skapa..tid att planera.. tid att vila. Underbart! Så nu ska jag skapa ett inlägg här på bloggen. ÄNTELIGEN!!!=))

Jag har läst en bok ...ja jag läser den flera gånger.. En ny jord av Eckhard  Tolle. Den är så STOR och tjock och det är så mycket klokt och tänkvärt, att jag inte får in allt. Men jag VILL! Så därför så väljer jag att läsa den igen och igen och förmodligen igen.

Där finns ett citat i boken "Även det här är övergående".

Direkt så tänker man ju på att det kan va skönt när livet är surt och eländigt. Ett helvete! Tanken är rätt skön! "ÄVen det här är övergående"...Det är tryggt och skönt! MEN som det också står i boken så ska man också tänka detta "Även det här är övergående" då livet börjar flyta på eller är underbart. Därför att livet är ju ups and downs....Så därför så tänker jag i denna stund att NU har jag tid att skriva och skapa som jag längtat efter....därför att "Även detta är övergående"....och det är inte ett dugg jobbigt. Det känns skönt att reflektera över och acceptera att det är så här livet är.

Vidare så skriver han om att finna sin inre rymd eller kalla det sitt Varande. Tänk "Jag Är"...utan att skriva något efterföljande...bara "Jag Är"....Jag känner personligen upprymdhet (passande på inre rymd;))) glädje spänning...Vad känner du??? Bara säg det för dej själv och känn in känslan som frasen för med sej...Vad händer i dej? Inget mer än orden "Jag Är"

Imorse när jag vaknade så hade jag drömt nåt helt tokigt...En oerhört verklig dröm Jag drömde att min samordnare ringde mej och frågade om jag hade lust att jobba i Skövde på ett boende där för funktionshinder Jag skulle arbeta tillsammans med en kvinna som hette Vincenta Kräm=)))... Vi skulle samåka dit och vi skulle få milersättning...så hade jag lust med detta...Ja klart jag har det! Svarade jag i drömmen. När jag vaknade så var jag helt förvirrad för drömmen var så verklig. Självklart så rassla det till i planeten att det bara va en dröm. SNABBT gick jag in i känslan som väcktes! Förvirring....Ja det har varit mycket just nu med nytt jobb ...ny lokal...nya klienter...nytt nytt nytt och överallt vill jag vara med. Gränslös...Ja jag kände att nämen allvarligt skulle jag få frågan...vad skulle jag svara...JA DET ÄR KLART! ...Men vill jag det??? Sen kom det roliga namnet upp Vincenta Kräm...Gapflabb! Glädje! Barnslig! På den här arbetsplatsen där jag är nu så känner jag sån glädje och personalens humor är underbar. Jag skulle kunna tänka mej att någon därifrån skulle kunna ringa och säga Hej Anneli! Det är Vincenta Kräm här!  vi har kris här idag Kan du jobba????" Men visst kan jag det!!! Då går jag in i känslan att Jamen jag känner sån glädje så även om jag skulle få några tuffa pass ..även om jag ändrar på mina planer så att jag kan gå in och arbeta...så är det ok. Därför att jag gör ett MEDVETET val! Jag kör inte över mej själv. Jag känner att jag vet var jag har mina gränser men det är ok.

OM nu någon av den härliga personalen går in och läser detta så har jag inte kört över mej själv!!! Jag har tvärtom arbetat alldeles för lite!!!=)))

Så varför kommer detta upp nu?????? Jo troligtvis för att annat i livet, som väcker en känsla av att köra över mej själv, att jag har varit GRÄNSLÖS....skapar en dröm...Som är symbolisk!

Tänk på att det finns inget rätt eller fel när det gäller att tolka drömmar!!! Det som känns rätt för dej är din sanning!

KramKram på er alla därute!

Anneli

Kommentarer
Postat av: Anneli Blanckenfjell

Jag måste bara tillägga att den är inte tjock boken av E Tolle ...Det är en liten pocketbok som är så "stor" och mäktig bara!!!=)))Läs den!

2010-11-29 @ 15:35:14
URL: http://www.malvinaterapeuten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0