Nu är det dags att låta flyttlasset gå....tillbaka till Alafors

För ungefär 14 år sedan flyttade jag och mina barn till Alafors....För 5 år sedan flyttade jag därifrån. Och nu är det dags att knyta ihop påsen på något sätt. Det är med blandade känslor som jag återvänder dit med min man. Utan barn (eftersom de har flyttat hemifrån och bor inne i Göteborg) och med ett helt annat liv runt omkring mej.. När jag flyttade till Alafors  för 14 år sedan var det med ambitionen att skapa en litet enklare tillvaro för barnen och mej med en bättre och lugnare skolmiljö....Ja om det blev så mycket enklare vette 17. Men skolgången blev så mycket bättre och framför allt ...så vävdes vi ihop jag och mina barn. Vi blev De tre musketörerna...Peja Pottifar och Mammala. En för alla ....alla för en. Utan att just nu och här gå in på några detaljer om hur livet blev för oss i Alafors så kan jag säga att vi skulle aldrig svika varandra....Vi blev en ny familj. Jag och mina barn...

Så vad vill jag säga med detta..... Jo att när kärnfamiljen splittras och vi blir "mamma och barn" och "pappa och barn" så händer följande. Det blir 2 familjer. Det kan komma in nya medlemmar och ibland går detta riktigt bra. Men allt för ofta så går det käpprakt åt pipsvängen. Men vad som alltid alltid finns där...Så är det Familjen.


Kommentarer
Postat av: peja

En for alla, alla for en!

Alskar dig mammala!

2011-04-16 @ 08:12:10
Postat av: Britt

Har inte varit inne på din sida på länge, den är så himla fin du har verkligen lyckats med den, och jag önskar dej ER all lycka och tur i erat ny hus, hoppas vi kan komma och hälsa på er i sommar.

Dunder kramar från mej

2011-05-15 @ 22:06:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0