utveckling.....

Jag har gått utbildningar, egen terapi och handledning och är väl medveten om att vi blir aldrig riktigt riktigt klara. Problemen, våra hakar, blir hanterbara och en känsla av harmoni och stunder av Lycka det infinner sej..till skillnad mot förr. Då livet man levde var fylld med mönster av hinder och oro.  Och t o m känslan av att  vara disharmonisk var invand.  Jag och en gammal vän satt och nickade bejakande mot varandra på den tiden och sa att "Livet ÄR ett helvete!!" Detta är TACK O LOV något jag å det bestämdaste förnekar idag! NEJ!!! livet är inget helvete. Känns det så så går det att göra något åt det. Det är bagaget som behöver bearbetas och få läka ut och det gör vi bara genom att ÖPPNA ryggsäcken och kika på det gamla som ligger undangömt där nere ...längst ner i botten...Lättast gör vi det med en terapeut så klart.

Idag ser jag livet som en skola!!! Min själ och mitt sanna Jag:s utbildning! Om jag säger att jag älskar skolan så ljuger jag!!! Men jag är fylld av tillit och nyfikenhet och jag vill lära mej mer. OCH jag älskar det som livet fört med sej i min utveckling...Mina barn...Min man...Min väl utvalda vänner. Och min älskade mamma. Som inte alltid har fått min respekt och kärlek. Helt och hållet p g a att hon inte hade förmågan att ge mej det jag behövde som barn. Barndomens sorg och saknad fick jag släpa på genom livet och möta i relationer och ständigt upprepade misstag vilket förde med sej år av psykisk ohälsa...depressioner och ångest och rädslor...you name it. Tills jag en dag ramlade på detta med SER-terapi. Och HÄR är jag nu!!! SATAN så arg jag varit på mamma m fl ..m fl och satan så arg på att jag levde överhuvudtaget... Men i takt med att jag arbetat med mej själv. Så har sorg och vrede och Gud vet alla andra känslor,  löst upp sej Och idag är jag så glad och lycklig över att jag har haft mitt bagage...För jag förstår hur jag kan hjälpa andra. Och framför allt...Hur jag kan hjälpa mej själv!

Och vet ni!!! Idag har jag  precis fått en ny bok. En bok till min utbildning till certifieringsutbildning i Sorgebearbetning. Jag har bara kommit till Tilläggssidorna som Anders (översättare av boken) skrivit för att komplettera sin bok och studiematerial...4 sidor in i boken

Struktur och ordval står det. En beskrivning på ett brev som man skriver i samband med förlåtelsen. Jag kom till brustna drömmar och redan där lossnade det massor....

Det spännande i det hela är att när jag anmält mej till utbildningen, fylldes jag av en mycket olustig känsla. Ett mostånd!!! "UUUUUUUUUSCH!!! Nu börjar det nåt jobbigt igen." Och så mycket som jag arbetat med mej själv..så ska det börja igen...Men så kände jag också att NÄMEN UUUUUSCH ...så spännande...

Vad vill jag säga med detta inlägg....

Jag vill ge lite tröst och väcka lite lust att kika på er själva och era behov och era känslor.... Det ÄR jobbigt att jobba med sej själv! Men INTE I NÄRHETEN så jobbigt som då vi står och upplever oss stampa och gno med samma härva av ångest och oro och besvikelse över att det ALDRIG blir som vi vill....Tröstlösheten att inte hitta fram. Att känna all skit som växer en upp över öronen och drar ner humör och fysisk hälsa...

Hitta din väg i livet! Den finns där! Lyssna inåt! Kan du inte det riktigt än så var inte rädd att söka hjälp! Det är skönt och häftigt att dela det med någon... någon som finns där för dej i just detta syfte! Och DIN VÄG finns!! Den finns för alla!!! Jag kallar den "Själens längtan"!!!


Varm omfamning!!!!

Anneli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0