citat Voltaire (1697-1778)

Ett av mina favoritcitat är "Att födas två gånger är inte märkligare än att födas en gång".

Nu är det ju så att två liv räcker inte ... De flesta har levt åtskilligt många fler liv. Men grundtanken delar jag till fullo. Man märker tydligt om det är en mogen eller omogen själ man möter. T o m då man tittar på ett litet barn kan man se i deras ögon. Eller höra på deras sätt att uttrycka sej eller  då de kommer med förklaringar på saker och ting. Barn är så kloka säger många. Det är ju inte alls så konstigt. De är så "färska" i det här livet vilket innebär att deras minnen från tidigare liv och andra sidan är så tydliga och klara.

Efter ett tag så tar livet "här och nu" över och präglar barnet mer och mer och de tränger undan och glömmer bort sina tidiga minnen. Vilket  är fullt naturligt och jag vill säga, helt i sin ordning. MEN jag skulle önska att vi kunde lyssna mer på barnen. Kanske memorera lite av det som de berättat. Det är otroligt spännande....Många föräldrar säger  att deras barn har sån livlig fantasi. Till dem vill jag bara säga....Gör inte det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0